تلخون
تو نخوابیده بودی,مرده بودی.میشنوی؟مرده بودی ......سال است که غمت را می پرورم
آلوچه خانوم مرسی از دعوتت.راستی مشترک هامون تقلب تو کارش نیست
خوب ترانه هایی که من تقریبآ در هر شرایطی از خود بیخود می شوم ، حتی شده یک جایی تا مرز کتک خوردن از بقیه بارها و بارها و بارها شنیده باشمشان.ترتیب ندارند ، یا بیشتر و کمتر و تازه خیلیهاشان توی این لیست هفت تایی جا نمیشوند:

چقدر قصه این ترانه تلخه و این تلخی چقدر نکرار میشه:
"زیر این سقف اگه باشه پر میشه از گرمای تو
لختی پنجره هاشو میپوشونه دستای تو
....
سقفمون افسوس و افسوس
تن ابر آسمونه
یه افق یه بینهایت
کمترین فاصله مونه"
ترانه :جنتی عطایی – صدا: فرهاد

"من میخوام تا آخر دنیا تماشات بکنم
اگه زندگی برام چشم تماشا بذاره
بی تو دنیا نمی ارزه تو با من باش و بذار
همه دنیا منو همیشه تنها بذاره"
ترانه : حسین منزوی – صدا : محمد نوری

از داریوش نوشتنی زیاد داشتم ولی الان یک سال داره میگذره از وقتی که اینو با پیانو برای بهادر میزدم و اشک امانم نمیداد ، الانم نمیده :
"بد و خوبمون یکی دستمون تو دست هم بود
خواهش هر تفسم با تو هم صدا شدن بود
با تو هم قصه دردم همصدا تر از همیشه
دوتا هم خون قدیمی از یه خاکیم و یه ریشه
من هنوزم نگرانم که تو حرفامو ندونی... "
ترانه : نمیدونم – صدا : داریوش


"هم شب و هم قصه ای
درد تو در منه
بگو هم غصه بگو
دیگه وقت گفتنه
بغض ما نمیتونه
این سکوتو بشکنه
مردم از دست سکوت
یکی فریاد بزنه"
ترانه : نمیدونم – صدا : گوگوش

این قشنگ ترین شاید زندگی من:
"تنهایی شاید یه راهه
راهیه تا بی نهایت
قصه همیشه تکرار
هجرت و هجرت و هجرت
اما تو این راه که همراه
جز هجوم خار و خس نیست
کسی شاید باشه شاید
کسی که دستاش قفس نیست"
ترانه : جنتی عطایی – صدا: ابی

مرسی آقای ترانه برای این زنانه ترین غزل ! ولی ای کاش یک روزی نمیخواستم توی زندگی خودم باورش کنم... :
"بگو با من بگو از درد و داغت
بذار مرحم بذارم روی زخمات
بذار بارون اشک من بشوره
غبار غصه ها رو از سراپات
بذار سر روی شونه م گریه سر کن
ازاون شب گریه های تلخ هق هق
بذار باور کنم یه تکیه گاهم
برای غربت یه مرد عاشق"
ترانه : جنتی عطایی – صدا : سیمین غانم

منو نسپر به فصل رفته عشق
نذار کم شم من از آینده تو
به من فرصت بده گم شم دوباره
توی آغوش بخشاینده تو
به من فرصت بده برگردم از من
به تو برگردم و یار تو باشم
به من فرصت بده باز از سر نو
دچار تو گرفتار تو باشم
ترانه : نمیدونم – صدا : ابی

و چقدر موند که همین الان یکی یکی داره یادم میاد.

خوب...حالا میرسیم به مبحث شیرین جفنگیات
راستش نمیخوام جفنگیات تکراری بنویسم ، خوب عباس قادری و جواد یساری و حجتی که دیگه معلومه چقدر کهیرن ، حتی واسه من جفنگ دوست داشتنی هم ندارن.من الان قصد دارن سبک خاصی از جفنگ رو ارائه بدم که فک رب النوع هنر از لاهوت به ناسوت سقوط کنه (اوجی جان عاشق این تیکه تم ، چشمکِ ناز!).این سبک ترکیبیه حاصل از خوابگاه ، بهادر ، سلیقه موسیقیایی دوست پسرای فرناز توی ماشین ، معاشرت با دوستای چت مخ ِ پویان که زیبایی شناسی شون چیزی در حد همون متال بازیه یعنی در حد جلبک، وسایر دست اندر کاران و اینا:

اول به جفنگ بامزه که آخر عشوه ست و خوراک مائه تو خوابگاه:
"یادش به خیر روزایی که گل یاست بودم
یادش به خیر قدیما هوش و حواست بودم
تو یه قدم بذاری ، میام به پیشواز تو
میشم مثل گذشته ، دلبر طناز تو
بگو مگه دوسم نداشتی؟چرا رفتی تنهام گذاشتی؟
دیگه بسه برگرد کنارم ، عزیزم آشتی آشتی"
اینو داشته باشین که رودست نداره:
"خودتو واسم لوس نکن ، منو مایوس نکن(2)
خودتو واسم موش نکن ، منو فراموش نکن (2)
خودتو واسم ، خودتو واسم ، خودتو واسم لوس نکن
این عشق شیرینو نکن تو زهر مارم(2)
تو اگه نگی دوست دارم، دوست ندارم
قول بده دورم نزنی باشی کنارم(2)
تو اگه نگی دوست دارم دوست ندارم"

همچنین این:
"وقتی با منی حواستو جم کن
وقتی پیشمی شیطونیتو کم کن
نه این ور ، نه اونور ، فقط خودمو نگا کن(2)
وقتی که منم نیستم و تنهایی
تو کوچه و خیابون و تو هرجایی
نه این ور ، نه اون ور ، جلوی پاتو نگا کن(2)
بگو چشماتو از غریبه میبندی
بگو هیچ جا بلند بلند نمیخندی"
(خداااااااااااااااااااست :))))) )

اینو انتخاب کردم چون بهترین نمونه اعتماد به نفس کاذب مرد ایرونیه، بخونین بعد خود خواننده رو زیارت کنین میگیرین چی میگم:
"میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم؟(2)
به کدوم بگم آره ، کدومی رو جواب کنم؟
پریوش ، پروانه جون ، پریسا جون یا پریا
نیلوفر ، نسرین و نازی ، نسترین یا آنینا
کیو انتخاب کنم ، کدومو جواب کنم؟
شادی ، شبنم یا شیرین
نوشینو یا نازنین"


"عزیز دلم وای وای
یار خوشگلم وای وای
تورو که دارم وای وای
عروس گلم وای وای
تورو که دارم ، چه خوبه حالم
سبزه بهارم"
(حالا انگار مال بقیه خردلیه)

"اس ام اس میزنم جواب نمیدی
بگو کلک واسه م چه خوابی دیدی
حالا ناقلا شدی مارو میپیچونی
به دنبال خوذت مارو میکشونی"

بر تارک همه اینا هم رپ فارس میدرخشه که یه سور به همه جفنگ خونا زده
الی آخر...آنیش زدیم به آبرومون رفت!!

پی نوشت : مشخصآ کسی رو ندارم دعوتش کنم دیگه ...فکر کنم آزموسیس از بازی بدش نیاد ولی از دعوت بازی میدونم که بدش میاد !! خوندی اینجا رو و دوست داشتی پست نازی بذار
4 Comments:
Anonymous Anonymous گفته:...
اون مهرداد نیویورکش شاهکار بود

Anonymous Anonymous گفته:...
سلام
جالبه تا حالا بهش فكر نكرده بودم
ترانه هايي كه از خود بيخود ميشم؟
بستگي به شرايط داره

Anonymous Anonymous گفته:...
salam baharan, mamanoon az inke davat kardi baraye in baazi. ettefaghan chand vaghte ye kari mikham bokonam dar mored e taraneh ha, ke shayad ba ham yek-kaaseh kardam inha ro.
khosh bashi

Anonymous Anonymous گفته:...
چه کسی خوابیده بود؟نمرده بود و تو ده سال غم چه کسی را پرورانده بودی؟